دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: پنالتی دقیقه 90 پاس از خط دروازه عبور کرد اما تصمیم داور، موجب فرار پرسپولیس از شکست خانگی شد.

یک اشتباه، ‌تیم جوان بگوویچ را از شکست پرسپولیس محروم کرد و قطبی یکی از بدترین بازی‌های تیمش را با خوش‌شانسی بدون شکست پشت‌سر گذاشت. سرخپوشان با ارائه یک بازی ضعیف در ورزشگاه خانگی صدرنشین باقی ماندند.

 صبا، ‌استقلال و سپاهان خیال پرسپولیس را پیش از این آسوده کرده بودند و شاگردان قطبی برای افزایش اختلاف با دیگر مدعیان به مصاف پاس همدان رفتند. توقف 3 مدعی دیگر در بازی‌های روز جمعه شانس قهرمانی سرخپوشان را پیش از این بازی افزایش داده بود اما پاس همدان حریف آسانی برای تحکیم صدرنشینی پرسپولیس نبود.

قطبی از ابتدا همه ستاره‌های تیمش را در ترکیب قرار داد. خلیلی هم که در بازی‌های گذشته نیمکت‌نشین شده بود در نوک خط حمله قرار گرفت و با عقب رفتن آقایی در خط میانی، ‌مثلث تهاجمی خط هافبک پرسپولیس با حضور نیکبخت، بادامکی و کعبی شکل گرفت.

شیث رضایی هم که با حکم کمیته انضباطی باشگاه قرار بود محروم باشد پیش از آغاز مسابقه بخشیده شد، هرچند گفته می‌شود ممکن است محرومیت این بازیکن در بازی‌های دیگر اعمال شود.

 میزبان سرخپوش در 20 دقیقه ابتدایی بازی هیچ حرکت مفیدی انجام نداد. در مقابل تیم بگوویچ که آخرین بازی خود مقابل پرسپولیس را با یک پیروزی پر گل به پایان رسانده بود، می‌توانست در همین دقایق ابتدایی نتیجه بازی قبلی را تکرار کند. در بازی تیم وینگو به هیچ‌وجه احتیاط و تمایلات دفاعی دیده نمی‌شد.اولین فرصت را یدالله اکبری از دست داد که در دقیقه 6 می‌توانست دروازه را باز کند اما هافبک باتجربه پاس این موقعیت مناسب را از دست داد. در دقیقه 18 چترآبگون دومین فرصت مناسب تیمش را در موقعیتی تک‌به‌تک از دست داد و باز هم نتوانست دروازه را به درستی نشانه‌ بگیرد.

 پرسپولیس در دقیقه 23 اولین موقعیت جدی را روی دروازه تیم میهمان خلق کرد که نیکبخت بهترین فرصت برای گشودن دروازه پاس را هدر داد. 6 دقیقه بعد اکبری اشتباه خود را مقابل دروازه رودباریان جبران کرد و این بار در موقعیتی مشکوک به آفساید گل برتری پاس را به ثمر رساند. نماینده همدان از برتری کاملا محسوس خود در این دقایق به خوبی بهره برد، در حالی که مدافعان پرسپولیس تلاشی برای مهار مهاجمان جوان پاس نشان نمی‌دادند.

با گشوده شدن دروازه رودباریان بازیکنان پرسپولیس اولین حرکات جدی برای تهدید دروازه تیم میزبان را آغاز کردند. کعبی جدی‌ترین موقعیت تیمش را در 2 متری دروازه از دست داد و توپ را به آسمان زد. در دقیقه 40 نیکبخت موقعیت دیگری برای تیمش خلق کرد که باز هم سودی نداشت اما نیمه اول با موقعیت جدی پاس به پایان رسید. سید محمد علوی از پشت محوطه جریمه، دروازه حریف را مورد هدف قرار داد که ضربه این بازیکن با برخورد به نوک انگشتان رودباریان راهی کرنر شد و سرخپوشان نیمه اول را با یک گل خورده به پایان رساندند.

پرسپولیس در آغاز نیمه دوم چهره متفاوتی داشت. حملات همه‌جانبه این تیم از اولین ثانیه‌ها آغاز شد. اولین موقعیت جدی را باز هم کعبی از دست داد که می‌توانست در مصافی تک‌به‌تک،‌ دروازه پاس را باز کند اما واکنش دروازه‌بان پاس و تجمع بازیکنان سبزپوش در محوطه جریمه مهاجمان پرسپولیس را ناکام گذاشت. همزمان با تلاش پرسپولیس برای جبران نتیجه روی یک ضدحمله، شیث رضایی دروازه خودی را به شدت تهدید کرد. ضربه دقیق مدافع پرسپولیس با عکس‌العمل رودباریان راهی کرنر شد و پاس را به گل دوم بازی نرساند.

 قطبی با ورود فاطمی به جای خلیلی،‌ بهترین گلزن تیمش را از زمین خارج کرد و عملا به توپ‌های هوایی امید بست اما فاطمی در دقایق باقی‌مانده تاثیر مثبتی نداشت و مثل خلیلی کم‌اثر ظاهر شد. در دقیقه 64 باقری با یک ضربه سر دقیق دروازه را هدف گرفت اما دروازه‌بان پاس در این صحنه هم موفق ظاهر شد. تا دقیقه 78 هیچ موقعیت جدی دیگری روی دروازه‌ها خلق نشد.

 ارسال بلند باقری از میانه زمین با اشتباه مدافع پاس، ‌توپ را مقابل نیکبخت قرار داد و گلزن موفق هفته‌های اخیر پرسپولیس باز هم گل نجات‌بخش را برای این تیم به ثمر رساند. نیکبخت با یک ضربه سر به راحتی دروازه را گشود و تیم سرخپوش بالاخره گل خورده را جبران کرد.

انتظار می‌رفت تیم میزبان در فرصت باقی‌مانده به دنبال گل برتری باشد اما پرسپولیس در خانه از تساوی خود دفاع ‌کرد و پاس بهترین فرصت برای رسیدن به دومین گل برتری را از دست داد. غلامی در دقیقه 85 این بازی، دو موقعیت مناسب را از دست داد و نتوانست پاس را به گل دوم برساند.

در آخرین دقیقه بازی اما عجیب‌ترین صحنه این مسابقه رقم خورد. برخورد مهاجم پاس و رودباریان در داخل محوطه جریمه پنالتی اعلام شد و پاس بهترین شانس ممکن برای کسب سه امتیاز را به دست آورد. یدالله اکبری زننده این ضربه بود. توپ با برخورد به تیرک افقی، درون دروازه فرود آمد و در برگشت اکبری با یک ضربه سر گل را به ثمر رساند اما کمک داور در تصمیمی جنجالی سر خپوشان را از شکست نجات داد.

 از نظر کمک داور توپ اول از خط رد نشده بود و بازیکن زننده ضربه، پس از برخورد توپ با تیرک دروازه بر اساس قوانین، حق زدن ضربه دوم را نداشت که گل به همین دلیل مردود اعلام شد.

 قرمزپوشان با این تساوی و 41 امتیاز در صدر جدول باقی ماندند. پیش از این دیدار در دیگر بازی روز یکشنبه مس کرمان در کرمانشاه، شیرین‌فراز را با نتیجه 3 بر صفر در هم کوبید. کمال کامیابی، ‌اوچه بازیکن نیجریه‌ای و جلال امیدیان زننده گل‌های مس در این مسابقه بودند.

کد خبر 46104

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز